Jeśli lubisz pomagać ludziom i rozmawiać przez telefon, a nie chcesz wychodzić z domu, aby zarobić przyzwoite dochody, uruchomienie własnego wirtualnego centrum obsługi telefonicznej może być dla Ciebie opłacalnym posunięciem przedsiębiorczym. Potrzebujesz cichego pokoju, w którym nikt nie będzie przeszkadzać podczas rozmowy telefonicznej i skromnego budżetu na zainwestowanie w sprzęt i bot głosowy do obsługiwania infolinii.
Wybierz swoją specjalizację
Różne centra telefoniczne oferują różne usługi i mogą wymagać różnych zakresów doświadczenia. Na przykład przychodzące wirtualne call center dla pacjentów odwykowych wymaga znacznie innego zestawu umiejętności niż zewnętrzne centrum telefoniczne sprzedające prenumeratę gazet lub przychodzące call center rezerwujące rezerwacje hotelowe. Wybierz specjalizację, która odpowiada Twojemu doświadczeniu i zainteresowaniom. Ułatwia to nie tylko promowanie usług wśród nowych klientów, ale także sprawia, że praca jest przyjemniejsza.
Wyposażenie Call Center
Sprzęt potrzebny do Twojego call center będzie prawdopodobnie zależeć od potrzeb Twoich klientów. Klient, który już korzysta z wirtualnych centrów telefonicznych, może wymagać użycia określonego programu. Niektórzy klienci nalegają na korzystanie z linii telefonicznej, podczas gdy inni wolą korzystać z usługi telefonii internetowej, takiej jak Skype lub interfejs czatu, który jest połączony z witryną internetową firmy.
Niezależnie od wymagań klientów powinieneś mieć dobry komputer z najnowszym systemem operacyjnym. Wyposaż swój komputer w aktualny program antywirusowy, ochronę przed złośliwym oprogramowaniem i zaporę firewall. Windows 10 jest już wyposażony w te zabezpieczenia; jednak możesz chcieć zainwestować w dodatkowe oprogramowanie. Ważne jest też, aby zakupić dobrej jakości voice bot, który zajmie się przekierowywaniem połączeń.
Warto również zainwestować w szerokopasmowy internet i telefon przewodowy, aby zapewnić najlepszą jakość połączeń. Dodaj dobrej jakości zestaw słuchawkowy, aby móc pisać i robić notatki bez fizycznego bólu związanego z trzymaniem słuchawki przy uchu przez cały dzień.
Oprogramowanie Call Center
Istnieje kilka programów call center dostępnych w różnych pakietach cenowych. Oprogramowanie, które wybierzesz, powinno być w stanie śledzić połączenia i oferować opcje poczty e-mail i czatu, a także umożliwiać kolejkowanie połączeń z nagranymi wiadomościami lub muzyką. Skorzystaj z bezpłatnych programów próbnych, aby zapoznać się z oprogramowaniem przed dokonaniem inwestycji. Pamiętaj również, że renomowane wirtualne call center powinno posiadać voice bot. Bot głosowy jest niezbędny w tego rodzaju pracy.