Bez wątpienia jednym z najważniejszych elementów prowadzenia firmy jest odpowiednie zarządzanie zarówno danymi o klientach, jak i relacjami z nimi. Jedynie przedsiębiorstwa, które dbają o ten aspekt mogą liczyć na stopniowy rozwój oraz na poszerzanie się bazy klientów. Jednym z najlepszych sposobów, aby zorganizować zarządzanie danymi i relacjami klientów jest profesjonalny system CRM. Co warto wiedzieć?
System CRM – co to jest?
System CRM (ang. Customer Relationship Management) to system informatyczny, którego podstawowym celem jest zarządzanie ogólnorozumianymi relacjami zarówno z aktualnymi, jak i potencjalnymi klientami. Dzięki wykorzystaniu systemu firma zyskuje możliwość bezpiecznego przechowywania oraz szybkiego dostępu do takich danych o klientach jak: dane personalne, dane kontaktowe, zajmowane stanowisko, czy też do różnego rodzaju informacji dotyczących relacji klienta z przedsiębiorstwem.
W praktyce oznacza co, że system CRM może być także wykorzystany do przechowywania wszelkich interakcji pomiędzy firmą a klientem, jego preferencji oraz innych informacji, które zostały uzyskane w drodze m.in. rozmów telefonicznych. Warto podkreślić, że niektóre z najnowocześniejszych systemów pozwalają na automatyczne pobieranie danych o kliencie. Niezależnie od tego, czy jest to osoba fizyczna, czy też przedsiębiorstwo. Oznacza to m.in. automatyczne pobieranie danych z LinkedIn, czy też z KRS. Jak system CRM pozwala na lepsze zarządzanie zadaniami w firmie?
Wykorzystanie systemu w praktyce
Wykorzystanie systemu CRM w firmie pozwala na sprawne zarządzanie zadaniami powiązanymi z relacjami z klientem. W praktyce oznacza to, że system pozwala na lepsze wykonywanie swoich obowiązków działu sprzedaży, marketingu oraz obsługi klienta. Dzięki znajdującym się w systemie informacjom c można w łatwiejszy sposób zarządzać sprzedażą, dokumentować szansę sprzedaży, raportować błędy czy też układać e procesy i komunikować się wewnątrz zespołu z jednego miejsca.
W praktyce oznacza to, że zarządzanie danymi staje się wyjątkowo efektywne ze względu na ich transparentność oraz ułatwiony dostęp. Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy członek zespołu może uzyskać wgląd w zebrane dane i wykorzystać je do celów firmowych. Dodatkowo system CRM może służyć jako sposób do motywowania zespołu do pracy. Wynika to m.in z możliwości sprawdzenia w systemie jak prezentuje się realizacja celów, czy też kto uzyskuje najlepsze wyniki sprzedażowe w firmie. Co jeszcze warto wiedzieć?
Dlaczego warto korzystać z systemu?
Nikt nie ma wątpliwości, że sprawne zarządzanie danymi to doskonały sposób na poszerzenie wiedzy o aktualnych i potencjalnych klientach. W praktyce oznacza to, że firma zyskuje przewagę nad konkurencją. Dodatkowo, ze względu na łatwy dostęp do informacji uporządkowane zostają działania poszczególnych działów w firmie, dzięki czemu zwiększana jest efektywność całego przedsiębiorstwa. Wszystko to z kolei przekłada się do maksymalizacji zysków w firmie.