Sprzęt RTV i AGD nigdy nie straci na atrakcyjności, ponieważ jest niezbędny w każdym gospodarstwie domowym i trudno wyobrazić sobie bez niego życie. Przeciętny konsument co jakiś czas dokonuje zakupów nowego sprzętu motywując to faktem, że stary sprzęt już się zepsuł albo po prostu stracił na atrakcyjności.
Zmieniające się technologie a upływający czas
Rozwiązania technologiczne zmieniają się z upływem czasu i ciągle powstają nowe, ulepszone warianty tego co istnieje już od dawna. Dystrybutor elektroniki musi wiedzieć co w trawie piszczy, aby zadowolić swoich odbiorców. Dystrybucja elektroniki to niełatwy kawałek chleba. Zwykle rozpoczyna się od małej działalności na niewielką skalę, aby finalnie rozpocząć import i dystrybucję urządzeń, rozmaitych części i podzespołów. Asortyment bywa systematycznie poszerzany. Wprowadzane są nowe marki. Poszerzanie asortymentu poprzez wprowadzanie nowych marek ma za zadanie przyciągnąć nowych klientów oraz utrzymać starych.
Sprzedaż programów
Dystrybucja oprogramowania obejmuje sprzedaż rozmaitych programów. Dystrybutor oprogramowania dba o to, aby były to programy jak najbardziej użyteczne, funkcjonalne oraz co ważne, legalne. Wiele osób na co dzień potrzebuje oprogramowania różnego typu. Począwszy od zwykłych użytkowników komputerów potrzebujących po prostu narzędzi do pracy, kończąc na przykład na grafikach komputerowych czy innych fachowcach, którzy bez specjalistycznych programów właściwie nie mogą wykonać żadnych zadań. Potrzeby jeśli chodzi o oprogramowanie są ogromne.
Marketing na rynku elektroniki
Dystrybutor elektroniki oraz dystrybutor oprogramowania jak każdy przedsiębiorca musi prowadzić swój biznes myśląc o zyskach oraz starając się minimalizować straty, stąd ważne, aby posiadać towar, który będzie z chęcią nabyty przez dużą ilość klientów. Sprzedaż elektroniki musi wiązać się ze śledzeniem trendów w tej branży, ponieważ jest to nieodzowne, aby prowadzić ten biznes z powodzeniem i odnosić w tym biznesie sukcesy. Każdy przedsiębiorca musi po części znać się na marketingu, a przynajmniej być świadomym tego jak wymagający są klienci w XXI wieku. Niekoniecznie zawsze obowiązuje zasada klient nasz pan, ale na pewno klienta trzeba szanować.